جستجو:
نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر : 119584 زمان انتشار : 28 مهر 1397 08:19:00

در بنیاد ملی بازیهای رایانه ای چه می گذرد؟/کارت قرمز والدین به نظارت مسئولان

امروزه که بازی های رایانه ای در میان کودکان طرفداران زیادی دارد باید مسئولان هم نظارت بر محتوای آنها را بیشتر کنند.
 در بنیاد ملی بازیهای رایانه ای چه می گذرد؟/کارت قرمز والدین به نظارت مسئولان

به گزارش سینماخبر بعد از دریافت کارت زرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی برای بازی های رایانه ای و بی توجهی بنیاد ملی بازیهای یارانه ای بر محتوای بازی ها,چند جستجوی کوتاه در فضای مجازی داشتیم و با بازی هایی روبرو شدیم که از لحاظ محتوایی مناسب فرهنگ ما نیستند اما این  بازی ها در دسترس کودکان ما به خصوص دختران کشور ما قرار گرفته است.

براساس گفتگویی که با مادران و کودکان داشتیم، آنها اظهار کردند که به لطف فضای مجازی و نبود نظارت و ارزیابی بر باز بودن صفحات وب، به راحتی این بازیها در دسترس قرار دارد و در فضای مجازی قابل دانلود است بازیهایی که به گفته کودکان به بازی آرایشگری معروف است و هرچه به مراحل بعدی این بازی می رسیم تغییر لباس و حمام بردن و خرید لباس های نامناسب را شاهد هستیم.

همین موضوع باعث شد تا گفتگویی بامعاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای داشته باشیم.

خسرو کرد مدیر نظارت و ارزشیابی بازی های رایانه‌ای ضمن اشاره به تقسیم بندی بازی های ایرانی و بازی های خارجی در رابطه با رده بندی سنی این بازی ها بیان کرد: بازی های ایرانی بعد از انتشار، مجوز دریافت می کنند یعنی قبل از آن خود سازنده و دارنده بازی بر اساس یک فرم خود اظهاری ،برخی موارد را ارائه می دهند و بعد از آن می تواند بازی خود را منتشر کند و واحد رده بندی سنی ما اقدام به بررسی محتوایی آن بازی می کند .

وی ادامه داد: مارکت هادر فضای مجازی همکاری لازم را باید با بنیاد ملی بازی های رایانه ای داشته باشند که متاسفانه در طول این مدت ضعیف بوده است چرا که تعبیر و تفسیر مارکت ها از دریافت رده بندی سنی این است که تصور می کنند بنیاد بازی های رایانه ای باعث تضعیف فضای کسب و کار می شود اما  اینطورنبوده زیرا نه تنها دنبال تضعیف فضای کسب و کار نیستیم بلکه به دنبال تقویت آن هستیم .

کرد تصریح کرد: به عنوان متولی بازی در کشور وظیفه ذاتی ما است که محتوای بازی ها را براساس رده بندی سنی ارائه بدهیم این بدین معناست که مارکت ها باید با در اختیار گذاشتن پنل خودشان این اجازه را بدهند تا بازی ها را مورد بررسی قرار دهیم,این اتفاق در یک مقطعی و به دلیل تصور اشتباه مارکت ها مبنی بر محدودیت فضای کسب و کار میسر نبود از این رو همکاری لازم را با ما نداشتند.

وی با بیان اینکه اسامی بازی هایی که محتوای مناسب نداشتند به مارکت ها ارائه کردیم و هنوز پیگیر موضوع هستیم,گفت: هدف ما ممیزی نیست این را وظیفه ذاتی خودمان می دانیم که بازی های مناسب در اختیارمردم باشد.

کرد با بیان اینکه بحث رده بندی سنی را سه سال در دستور کار قرار دادیم و تعداد قابل توجهی از بازی ها رده بندی شدند,گفت:حدود بیست و دو هزار بازی مورد رده بندی سنی قرار گرفته اما ازآنجا که تعداد بسیار بالا است تا همکاری لازم از طرف مارکت ها صورت نگیرد موفقیت کامل ایجاد نمی شود.

بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ابزار مستقیم برای کنترل بازی ها دارد

 حقیقت مدیر روابط عمومی یکی از این مارکت ها در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگار جوان گفت: ما ابزاری را در اختیار بنیاد ملی بازی های رایانه ای قرار دادیم یعنی خودشان خودکار و مستقیم می توانند بر روی بازی ها کنترل داشته باشند و آنها را رده بندی کنند اما متاسفانه سرعت بررسی و رده بندی از طرف بنیاد ملی بازهای رایانه ای بسیار کند است.

انتهای پیام/

کلمات کلیدی: ,
OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس
پر بیننده ترین اخبار
آخرین اخبار

Valid XHTML 1.0 Transitional

كليه حقوق برای سینما خبر محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید: گروه مهندسی انگاره نت. Copyright © 2011