جستجو:
نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ذخیره
کد خبر : 114783 زمان انتشار : 11 خرداد 1396 17:30:00

اگر فیلمی نمی‌فروشد اشکال از خودمان است

به جز استفاده از عوامل و بازیگران حرفه‌ای باید دیگر شاخصه‌های فروش در فیلم‌ها گنجانده شود.
به گزارش سینماخبر،ضیاءالدین دری کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص وضعیت اکران این روزهای سینما و نارضایتی برخی فیلمسازان از نحوه اکران فیلم‌شان گفت: این جریان همیشه حتی قبل از انقلاب تا به امروز وجود داشته است و تعدادی فیلم با استقبال و تعدادی با عدم جذب مخاطب روبرو می‌شوند.

 
اگر فیلمی نمی‌فروشد اشکال از خودمان است
وی افزود: در این میان نمی‌توانیم بگوییم که شورای تصمیم‌ گیرنده و مسئولان امر فیلم را به چه نحو اکران کنند، البته می‌توان پیشنهاد داد اما نمی‌توان به صورت مطلق باید و نباید به میان آورد.

وی ادامه داد: باید یاد بگیریم فیلم‌مان را به نحوی بسازیم که در عین جدی بودن، بخش فروش آن نیز پررنگ باشد و بتواند مخاطب‌ها را به سالن بکشاند.

این کارگردان عنوان کرد: زمانی که من فیلمساز اثری را تولید می‌کنم که استقبال نمی‌شود باید درون خود و ساختار اثر به دنبال ایراد بگردم و به دنبال بهانه نباشم.

دری تصربح کرد: البته شاید بتوان فصل اکران را بهانه کرد چنانچه اعتراض‌هایی هم وجود دارد؛ اما نمی‌توان گفت اثر را در کنار فیلم‌های پرفروش اکران نکنند تا جلوه و فروش کند.

دری اذعان داشت: زمانی که فیلم‌ساز از بازیگران حرفه‌ا‌ی، قصه خوب و عوامل حرفه‌ای استفاده کرده اما فیلمش به فروش خوبی نمی‌رسد پس اشکال جای دیگری است.

این کارگردان اذعان داشت: اگر فیلم‌ساز دیگر ژانرها غیر از کمدی، قواعد لازم برای فروش فیلمی مانند «نهنگ عنبر» را رعایت کند شاید به اندازه این فیلم نفروشد اما زمین هم نمی‌خورد.

وی تصریح کرد: زمانی که فیلم جذاب و مخاطب پسند باشد بخش تبلیغ کار که از اهمیت بالایی برخوردار است خود به خود پررنگ می‌شود چرا که مخاطبان بهترین مبلغ آن می‌شوند.

دری بیان کرد: البته باید به نکته مهمی اشاره شود و آن هم این است که اکران در ایران گارانتی ندارد و مقوله‌ای غیرقابل پیش‌بینی است.

دری ادامه داد: اینکه فیلمساز بتواند مخاطب را با تولید آثارش به سینما بکشاند اتفاق بدی نیست و این خودش هنر می‌خواهد از طرفی سینما نیاز به همه ژانرها دارد.

دری خاطرنشان کرد: در کل فیلم‌ساز برای فروش بالا باید به دو مقوله مهم توجه کند اول بخش اطلاع‌رسانی که باید قوی باشد و هزینه بالایی می‌طلبد و دوم وجود شاخصه‌های فروش و جذب مخاطب. در غیر این صورت اگر نتواند رضایت مخاطب را جلب کند مانند فیلم‌هایی که در چند سال اخیر با وجود هزینه‌های بالا موفقیتی به دست نیاوردند زمین خواهند خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان 

OK
نام :
ایمیل :
دیدگاه :
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل گيرندگان:
هر یک از ایمیل ها را در یک سطر وارد نمایید، حداکثر ۲۰ آدرس
پر بیننده ترین اخبار
آخرین اخبار

Valid XHTML 1.0 Transitional

كليه حقوق برای سینما خبر محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی و تولید: گروه مهندسی انگاره نت. Copyright © 2011